O Colexio Oficial de PsicoloxÃa de Galicia rexeita a LOMCE por considerala discriminatoria e negativa para o alumnado.
Noticias de Interés General
O Colexio Oficial de PsicoloxÃa de Galicia rexeita a LOMCE por considerala discriminatoria e negativa para o alumnado.
Santiago de Compostela, 4 de decembro de 2013. O Colexio Oficial de PsicoloxÃa de Galicia (COPG) amosa o seu total desacordo coa recén aprobada lei de Educación LOMCE. As psicólogas e psicólogos educativos consideran que a LOMCE atenta contra un ensino público de todos e para todos, que debe sustentarse nuns principios básicos fundamentados na atención á diversidade do alumnado.
As diferenzas sociais, lingüÃsticas, de raza, de crenzas e de cultura, enriquécenos como persoas. Contrariamente, a LOMCE permite o segregacionismo do alumnado ata por razón de xénero, salvagardando os concertos económicos cos centros privados que o practican. A nova lei non respecta a pluralidade, recortando ademais a porcentaxe para fixar os currÃculos nas comunidades, rebaixando ese espazo de autonomÃa que representa o ensino da lingua galega.
O COPG lembra que a estruturación dun sistema educativo debe estar ao servizo dun alumnado con distintas capacidades, intereses, motivacións e expectativas. Coa LOMCE isto trúncase, xa que as alumnas e alumnos deben escoller o itinerario a seguir antes de contar cunha formación básica que lles permita tomar esa decisión dun xeito responsable e non excluÃnte.
As psicólogas e psicólogos educativos tamén rexeitan o novo sistema de reválidas e probas externas aos centros. Unha porcentaxe do alumnado non superará o acceso ao seguinte nivel, co cal quedará excluÃdo do sistema ou relegado a un grupo con grave risco de abandono escolar e sairá ao mercado laboral cunhas baixas ou mÃnimas competencias e habilidades.
Cando perseguimos unha sociedade democrática o noso sistema educativo deberá reflectilo. Pero na LOMCE o poder concéntrase na figura do director, relegando a un papel secundario os órganos colexiados nos que a participación de toda a comunidade educativa non ten cabida.
O COPG rexeita aquelas leis discriminatorias e a excelencia cun son excluÃnte. Débese apostar por unha mellora do sistema público con medidas que permitan un ensino de calidade: diminuÃr a ratio por aula, máis profesorado que imparta clases da súa especialidade e unha verdadeira integración do alumnado con necesidades educativas especiais, xa que nunca existiron os dispositivos, materiais ou persoal que fixera realidade o tan contraditorio lema de que todos os centros públicos son de integración.
A excelencia está no ensino mesmo cunha boa praxe e iso foméntase desde a nosa responsabilidade como profesionais.